Irma vil øge andelen af egne mærker
Irma har i mange år samarbejdet med sine leverandører om at udvikle nye produkter i egne mærker og vil nu gerne udvide dette samarbejde - også med de små fødevareproducenter.
Ifølge kædedirektøren har de seneste fem år handlet om discount og lave priser, hvilket har haft en negativ indvirkning på fødevarernes kvalitet og desuden hæmmet udviklingen af nye produkter. Irma vil nu gerne medvirke til udviklingen går en anden vej.
- Vi har en strategi om også at støtte lokale og mindre danske producenter, som arbejder med at udvikle kvalitetsprodukter. Leverandørerne er fundamentet for, at vi kan drive vores forretning, så der er brug for tæt samarbejde, siger Jesper Uggerhøj til avisen.
Og det er muligt for Irma, da de i modsætning til de øvrige kæder i Coop, selv forhandler med de fleste af sine leverandører. Senest har kæden eksempelvis indgået aftale om hyldeplads til økologiske producenter fra limfjordsøen Livø.